◕ جهـــــــــــان نمــا ◕

◕ جهـــــــــــان نمــا ◕
قالب وبلاگ

 

 

در مغزهای فراری از ریاضیات، فکر کردن محض به حل کردن یک مساله ریاضی همان واکنش عصبی را ایجاد خواهد کرد که درد فیزیکی از خود ایجاد می‌کند. بر اساس مطالعه‌ای جدید، ریاضی، یا دست کم فکر کردن به ریاضی واقعا درد‌ناک است،‌اما حل کردن مسائل ریاضی چنین اثری بر روی بدن ندارد.

محققان دانشگاه شیکاگو در مطالعه‌ای جدید این پدیده را توضیح داده‌اند. این محققان بر روی 28 داوطلب که 14 نفر از آنها ریاضی‌هراسی داشته و 14 نفر دیگر با ریاضی مشکلی نداشتند مطالعه کردند. محققان میزان اضطراب این افراد را از واکنش‌های آنها نسبت به دریافت کتاب ریاضی یا وارد شدن به کلاس ریاضی تخمین زدند. سپس درحالی‌که داوطلبان درحال حل مساله‌ای ریاضی بودند یا جدولی را حل می‌کردند، مغز آنها اسکن شد.

اسکن‌ها نشان دادند هرچه میزان ریاضی‌هراسی در افراد بیشتر باشد، فکر‌کردن به ریاضی،‌ موجب فعال شدن اینسولای عقبی می‌شود، منطقه‌ای درونی از مغز که با ثبت تهدید‌های مستقیم نسبت به بدن و تجربه کردن درد در ارتباط است. اما بخش شگفت‌انگیز این است که افراد در هنگام حل کردن همان مساله‌ای که انتظارش را می‌کشیدند،‌چنین واکنشی را از خود نشان نمی‌دادند.


 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ یک شنبه 14 آبان 1391 ] [ 21:16 ] [ کیان ] [ ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

باید خریدارم شوی تا من خریدارت شوم وزجان و دل یارم شوی تا عاشق زارت شوم من نیستم چون دیگران بازیچه بازیگران اول به دام آرم ترا و آنگه گرفتارت شوم
نويسندگان

دریافت كد ساعت